Villikortti
Aug 24, 2019 12:12:21 GMT 2
Post by Zarattaja on Aug 24, 2019 12:12:21 GMT 2
Yleisesti:
Villikortin avulla saat helposti idean peliin tai kesken pelin rikastutat sitä skenaariolla. Villikortista voi ilmestyä esimerkiksi mitä hahmosi kohtaa tai mitä hänelle tapahtuu pelin aikana. Villikortin vaikutus hahmon elämään voi olla vähäinen tai suuri ja pitkäaikainen.
Villikorttilistoja on kaksi: Villikortti ja HC Villikortti
Villikortti-listassa on kortteja, joiden vaikutus hahmon elämään on vähäinen/ yhden pelin mittainen.
HC-Villikortti-listassa on vakavimmat ja suuresti hahmon elämään vaikuttavat villikortit.
Tarvittaessa voit itse muokata villikortin antamaa ideaa ja voit myös pyytää uuden villikortin. Villikortin voi pyytää niin usein kuin haluaa. Villikortin voi myös ottaa kesken pelin käyttöön. Käytetyt villikortit säilyvät karanteenissa jokusen vuoden ajan, joten ne eivät ole heti mukana kierrossa.
Kerrothan välittömästi, jos villikortti jää käyttämättä, jolloin se lisätään takaisin listaan.
Näin tilaat villikortin:
Villikortti tilataan lähettämällä minulle viesti foorumilla tai Discordissa. Kerrothan minulle, että kummasta listasta haluat villikortin ja kuinka monta haluat. Arvon villikortit listasta.
Voit myös kertoa tilanteen, johon etsit villikorttia. Tällöin villikorttia ei arvota, vaan listaan muutaman vaihtoehdon, jotka voisivat sopia kuvailemaasi tilanteeseen.
Näin keksit uusia villikortteja:
Jotta jatkossakin löytyisi uusia villikortteja, voit aina halutessasi keksiä niitä lisää. Villikortin tulee olla pidempi kuin muutama sana ja voi olla useamman lauseen mittainen. Villikortissa pitää olla pieni skenaario.
Villikortit voi lähettää minulle viestillä foorumilla tai Discordissa.
Esimerkkejä:
Villikortti-lista:
- Hahmo horjahtaa jokeen pelästyttyään kohti syöksyvää lintua ja hän saa muutamia naarmuja joen pohjalla olevien rojujen takia.
- Hahmojen kirsuihin kantautuu kaukaa herkullinen haju. Hahmot lähestyvät hajua ja löytävät pihamaan pöytineen täynnä herkullista grilliruokaa. Ihmiset ovat juuri talon sisällä.
HC Villikortti-lista:
- Metsästäjä luulee vahingossa hahmoa saaliseläimeksi ja ampuu tätä jalkaan. Metsästäjä pyrkii antamaan hahmolle ensiapua ja yrittää viedä hahmon eläinlääkäriin.
- Hahmo kilahtaa ja päättää, että hylkää asuinpaikkansa ja tuntemansa hahmot. Hän lähtee muualle pysyvästi tai pitkäksi aikaa.
Päivitykset:
Villikortti sai ison päivityksen kesällä 2023. Yhden listan sijaan on nyt kaksi villikorttilistaa. Noppa poistui, sillä moni ei sitä pyytänyt ja se ei monenkaan villikortin kohdalla toiminut järkevästi. Uusissa villikorttilistoissa ei ole enää muutaman sanan pieniä juttuja, vaan villikortit ovat nyt monen lauseen skenaarioita. Sana ja lausahdus -lista poistui, sillä sitä ei käytetty. Jo käytettyjä villikortteja on otettu uudestaan käyttöön sellaisenaan tai muokattuna. Käyttämättä jääneet villikortit muokattu toimivimmiksi.